tiistai 5. heinäkuuta 2016

Työpaja 9: Intohimona opiskelijan ohjaus - kuinka kehitän ohjaustaitojani?


Työpajan puheenjohtajana toimii Aila Saloranta. Hän toimii Aalto yliopistossa opiskelijoiden hyvinvoinnin asiantuntijana.


Alustuksen pohjalta on tarkoitus nostaa työstettäväksi kiinnostavia kysymyksiä opiskelijan ohjauksesta sekä ohjaustilanteesta. Jos haluat kehittyä ohjaajana ja kyetä paremmin auttamaan opiskelijaa eri tilanteissa, niin sinun kannattaa valita tämä työryhmä. Se soveltuu varmasti aloitteleville kuin myös kokeneemmille ohjaajille tai ohjaaksi ryhtymistä suunnitteleville. Opiskelijatkin ovat varmasti tervetulleita kertomaan kokemuksiaan hyvästä (tai huonosta) ohjauksesta ja minkälaista ohjausta olisi hyvä olla tarjolla.


Esittelyssä luvataan, että tässä työpajassa käydään läpi hyvän ohjauksen tunnusmerkkejä ja eri vaiheita. Vaikuttaa kovasti siltä, että työpaja tarjoaa konkreettisia työkaluja ohjaajille siihen, mitä tapahtuu ennen ohjausta ja miten valmistaudutaan ohjaustilanteeseen. Fasiltaattorin ohjauksessa työryhmässä käydään myös läpi, millainen on ohjaustilanteen rakenne ja kuinka ohjaustilanne päätetään sekä myös mitä ohjaajan tarvitsee tehdä sen jälkeen kun opiskelija on lähtenyt ohjauksesta.

kirjurina toimi Marianne

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti